ODGOVORNOST ZA MATERIJALNE NEDOSTATKE, JAMSTVO, PRAVO NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA, REKLAMACIJE TE OSTALE ODREDBE
MATERIJALNI NEDOSTACI
Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke Proizvoda, sukladno primjenjivim propisima. Kupac je obvezan obavijestiti Prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na Kupca. Kad se nakon primitka stvari od strane Kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, Kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti Prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.
Materijalni nedostaci za koje Prodavatelj odgovara:
(1) Prodavatelj odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u trenutku prijelaza rizika na kupca, bez obzira je li mu to bilo poznato.
(2) Prodavatelj odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave nakon prijelaza rizika na kupca ako su posljedica uzroka koji je postojao prije toga.
(3) Predmnijeva se da je svaki nedostatak stvari koji se pokazao u roku od jedne godine od trenutka prijelaza rizika postojao i u trenutku prijelaza rizika, osim ako prodavatelj dokaže suprotno ili suprotno proizlazi iz naravi stvari ili naravi nedostatka.
Nedostatak postoji:
1) ako stvar ne odgovara opisu, vrsti, količini i kvaliteti odnosno nema funkcionalnost, kompatibilnost, interoperabilnost i druge značajke kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
2) ako stvar nije prikladna za bilo koju posebnu namjenu za koju je potrebna kupcu i s kojom je kupac upoznao prodavatelja najkasnije u trenutku sklapanja ugovora te u odnosu na koju je prodavatelj dao pristanak,
3) ako stvar nije isporučena sa svom dodatnom opremom i uputama, uključujući upute za instalaciju, kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji ili
4) ako stvar nije isporučena s ažuriranjima kako je utvrđeno ugovorom o kupoprodaji,
5) ako stvar nije prikladna za upotrebu u svrhe za koje bi se stvar iste vrste uobičajeno koristila, uzimajući u obzir sve propise Europske unije i propise Republike Hrvatske, tehničke standarde ili, ako takvih tehničkih standarda nema, primjenjive kodekse ponašanja u određenom području ako oni postoje,
6) ako stvar ne odgovara kvaliteti i opisu uzorka ili modela koji je prodavatelj stavio na raspolaganje kupcu prije sklapanja ugovora
7) ako stvar nije isporučena s dodatnom opremom, uključujući ambalažu, upute za instalaciju ili druge upute, čiji primitak kupac može razumno očekivati,
8) ako stvar ne odgovara količini ili nema ona svojstva i druge značajke, uključujući one koje se odnose na trajnost, funkcionalnost, kompatibilnost i sigurnost, koji su uobičajeni za stvar iste vrste i koje kupac može razumno očekivati s obzirom na prirodu stvari te uzimajući u obzir sve javne izjave koje su dali prodavatelj ili druge osobe u prethodnim fazama lanca transakcija, uključujući proizvođača, ili koje su dane u njihovo ime, osobito u oglašavanju ili označivanju,
9) ako je stvar nepravilno instalirana odnosno montirana, a usluga instalacije odnosno montaže čini dio ugovora o kupoprodaji i obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara ili
10) ako je stvar za koju je bilo predviđeno da je instalira odnosno montira kupac nepravilno instalirana odnosno montirana od strane kupca, a nepravilna instalacija odnosno montaža posljedica je nedostatka u uputama koje je dostavio prodavatelj ili, u slučaju stvari s digitalnim elementima, koje je dostavio prodavatelj ili dobavljač digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.
Ako je kupac na temelju izjava proizvođača ili njegova predstavnika očekivao postojanje određenih svojstava stvari, nedostatak se ne uzima u obzir ako prodavatelj nije znao niti morao znati za te izjave, ili su te izjave bile opovrgnute do trenutka sklapanja ugovora ili one nisu utjecale na odluku kupca da sklopi ugovor.
Nedostaci za koje Prodavatelj ne odgovara
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati, ali prodavatelj odgovara i za nedostatke koje je kupac mogao lako opaziti ako je izjavio da stvar nema nikakve nedostatke ili da stvar ima određena svojstva ili odlike.
Pregled stvari i vidljivi nedostaci
Kupac nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak.
Ako se utvrdi postojanje materijalnog nedostatka Prodavatelj može imati jednu od sljedećih obveza, sve u skladu sa odredbama Zakona o obveznim odnosima prema izboru potrošača:
• uklanjanje nedostatka,
• predaja drugog proizvoda bez nedostatka,
• sniženje cijene.
Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao Prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora.
Kupac može raskinuti ugovor i bez ostavljanja naknadnog roka ako mu je Prodavatelj nakon obavijesti o nedostacima priopćio da neće ispuniti ugovor ili ako iz okolnosti konkretnog slučaja očito proizlazi da Prodavatelj neće moći ispuniti ugovor ni u naknadnom roku, kao i u slučaju kad Kupac zbog zakašnjenja Prodavatelja ne može ostvariti svrhu radi koje je sklopio ugovor.
Ako Prodavatelj u naknadnom roku ne ispuni ugovor, on se raskida po samom zakonu, ali ga Kupac može održati ako bez odgađanja izjavi Prodavatelju da ugovor održava na snazi.
Ako je nedostatak neznatan, kupac nema pravo na raskid ugovora, ali mu pripadaju druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke uključujući i pravo na popravljanje štete. Teret dokaza da je nedostatak neznatan je na prodavatelju.
Troškove otklanjanja nedostatka i predaje druge stvari bez nedostatka snosi prodavatelj.
Kada je Kupac pravna osoba na njega se odnose pravila o materijalnom nedostatku propisana Zakonom o obveznim odnosima te se na njega ne primjenjuju pravila iz ovog odjeljka „Materijalni nedostaci“.
JAMSTVO
Prodavatelj se obvezuje isporučiti robu s kompletnom dokumentacijom i pripadajućom ambalažom tj. kompletnu kakva je dobavljena od distributera i/ili proizvođača.
Za pojedine proizvode vrijede jamstveni uvjeti koji su priloženi proizvodu.
Od ulaska RH u EU jamstveni listovi ne moraju se ispunjavati niti ovjeravati pečatom, pogotovo pri online kupovini.
S reklamacijom se obraćate Prodavatelju koji, ovisno o vašem zahtjevu, mora zamijeniti proizvod, otkloniti nedostatak na proizvodu ili sniziti cijenu proizvoda odnosno, ako su ispunjene zakonske pretpostavke, vratiti vam novac.
Prodavatelj ima pravo odbiti uklanjanje nedostatka ako su popravak i zamjena nemogući ili bi mu time bili prouzročeni nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca.
Svaki proizvod koji se reklamira ide u ovlašteni servis na pregled. Proizvode ne mijenjamo prije nego ih pregleda ovlašteni servis. Proizvode nećemo ispitivati na osnovnu funkcionalnost niti ćemo detektirati kvar na licu mjesta.
Kada se radi o velikim kućanskim aparatima ovlašteni serviseri izlaze na teren u jamstvenom roku. Mreža, to jest popis ovlaštenih servisera po gradovima s kontaktima se nalazi na jamstvenom listu pa je najbrži način prijave kvara direktno ovlaštenom servisu.
Servis i rezervne dijelove osigurava ovlašteni zastupnik (generalni uvoznik) za Hrvatsku. Neispravni (manji) uređaj možete odnijeti direktno u ovlašteni servis.
Mi nismo ovlašteni servis i ne utvrđujemo da li je neki proizvod ispravan ili ne niti odlučujemo o tome hoće li biti zamijenjen/popravljen, sve reklamacije prosljeđujemo u ovlaštene servise. Prilikom prijave neispravnog proizvoda potrebno je priložiti kopiju računa (dokaz o kupnji) i eventualno jamstveni list. U jamstvo ne ulaze oštećenja nastala nestručnim rukovanjem, mehanička oštećenja, oštećenja zbog udara groma, prevelikog napona ili ishabanosti uređaja.
Kupac prilikom uručenja kupljene robe treba provjeriti sadržaj pošiljke za sve pripadajuće dijelove navedene u specifikaciji proizvođača.
Trošak povrata robe u slučaju reklamacije i trošak slanja robe sa servisa odnosno reklamacije snosi Prodavatelj - Smart trade d.o.o..
U slučaju da je reklamacija "lažna" i neutemeljena trošak dijagnostike i slanja robe sa servisa snosi kupac.
Obavijest o pravu na prigovor
Sukladno Zakonu o zaštiti potrošača obavještavamo potrošače da pritužbe ili prigovor na kvalitetu proizvoda ili izvršenu uslugu mogu dostaviti poštom u pismenom obliku na adresu sjedišta:
Smart trade d.o.o., Rimski put 11e, 10360 Sesvete ili na e-mail adresu: info@bijela-tehnika.hr
Obavijest o pisanom prigovoru potrošača [pdf]
Obrazac - Prigovor potrošača [word]
Obrazac - Prigovor potrošača [pdf]
Uz prigovor molimo, dostavite ime, prezime i adresu kako bismo Vam u zakonskom roku od 15 dana mogli uputiti pismeni odgovor na vašu pritužbu te tako utjecati na poboljšanje kvalitete i vaše zadovoljstvo.
Rješavanje sporova je moguće pred drugim centrima za mirenje.
U slučaju neriješenih prigovora potrošači se mogu obratiti:
Sudu časti Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II ili na http://www.hok.hr/sud_casti
Centru za mirenje pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Zagreb, Ilica 49/II ili na http://www.hok.hr/centar_za_mirenje
Potrošačke sporove moguće je rješavati putem ODR platforme Europske komisije:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HR
Povrat uplate
U slučaju nemogućnosti isporuke naručenih proizvoda, ili isporuke istovjetnih zamjenskih proizvoda, korisniku će se ponuditi proizvodi jednakih, ili sličnih, karakteristika i cijene.
Ako kupac ne prihvati takvu ponudu Smart trade d.o.o. se obvezuje izvršiti povrat sredstava u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u zakonskom roku 14 dana od dana kada je zaprimljena obavijest o raskidu ugovora o kupoprodaji, na račun korisnika s kojeg su sredstva uplaćena.
PRAVO NA JEDNOSTRANI RASKID UGOVORA O KUPOPRODAJI
Kupac ima pravo, ne navodeći razloge za to, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen putem Prodavateljevog web mjesta Bijela-tehnika.hr.
Povrat robe moguć je u roku od 14 dana od dana kupnje putem Bijela-tehnika.hr sukladno članku 72. Zakona o zaštiti potrošača.
Proizvod trebate vratiti (na adresu skladišta) u originalnoj neoštećenoj ambalaži, proizvod mora biti neoštećen i ispravan te ne smije imati na sebi nikakve preinake (neovlašteni popravak proizvoda, neispravno rukovanje), proizvod mora biti sa svim dijelovima unutar proizvoda, sa svim pripadajućim proizvodima i dodatnim priborom te je potrebno vratiti jamstveni list.
U slučaju da potrošač iskoristi svoje pravo na jednostrani raskid ugovora prema Zakonu o zaštiti potrošača dužan je o svom izravnom trošku vratiti robu trgovcu.
Skladište; Smart trade d.o.o., Jelkovečka 5a, 10360 Sesvete (radno vrijeme skladišta: pon-pet: 08:00-16:00h)
U obliku Informativnog obrasca o pravu na jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji [pdf] navode se prava i obveze potrošača, kao i obveze i prava trgovca u slučaju ostvarivanja prava korisnika na jednostrani raskid ugovora o kupoprodaji.
Obrazac - Jednostrani raskid ugovora [word]
Obrazac - Jednostrani raskid ugovora [pdf]
Odgovornost potrošača za umanjenje vrijednosti robe
Potrošač isto tako snosi trošak svakog umanjenja vrijednosti robe (oštećena ambalaža, izgubljena dokumentacija i dijelovi, oštećenja, korištenje robe i slično), osim onoga koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe. Kako bi potrošač utvrdio prirodu, obilježja i funkcionalnosti Proizvoda isti može postupati s Proizvodom i pregledati ga isključivo na način na koji je to uobičajeno pri kupnji Proizvoda u prostorijama Prodavatelja. U periodu u kojem potrošač ostvaruje pravo povrata robu mora čuvati s dužnom pažnjom.
U slučaju da kupac vrati oštećen proizvod u roku od 14 dana i zahtijeva povrat plaćenog iznosa, mi ćemo kupca obavijestiti pisanim putem o iznosu umanjenja vrijednosti zbog oštećenja, na koje kao trgovac imamo pravo tj. naknadu za umanjenje vrijednosti proizvoda. Ako kupac na obavijest o procjeni umanjenja iznosa ne reagira ili ne prihvaća umanjenje vrijednosti robe, trgovac pokreće tužbu radi nadoknade štete.
Ukoliko potrošač po jednostranom raskidu ugovora, vrati proizvod u originalnom obliku kakav je i isporučen, trgovac će u roku od 14 dana izvršiti cjelokupni povrat sredstava.
Potrošač nema pravo na jednostrani raskid ugovora ako je:
1. ugovor o uslugama trgovac u potpunosti ispunio, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora iz ovoga odsjeka ako usluga bude u potpunosti ispunjena
2. predmet ugovora roba ili usluga čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora
3. predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču
4. predmet ugovora lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe
5. predmet ugovora zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave
6. predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima
7. predmet ugovora isporuka alkoholnih pića čija je cijena ugovorena u trenutku sklapanja ugovora, a dostava može uslijediti tek nakon 30 dana, ako je cijena ovisna o promjenama na tržištu koje su izvan utjecaja trgovca
8. potrošač posebno zahtijevao posjet trgovca radi obavljanja hitnih popravaka ili poslova održavanja, s time da ako prilikom takvog posjeta, uz one usluge koje je potrošač izrijekom zahtijevao, trgovac pruži i neke druge usluge, odnosno isporuči i neku drugu robu osim one koja je nužna za obavljanje hitnih popravaka ili poslova održavanja, potrošač ima pravo na jednostrani raskid ugovora u vezi s tim dodatnim uslugama ili robom
9. predmet ugovora isporuka zapečaćenih audiosnimaka ili videosnimaka, odnosno računalnih programa, koji su otpečaćeni nakon isporuke
10. predmet ugovora isporuka novina, periodičnog tiska ili magazina, s iznimkom pretplatničkih ugovora za takve publikacije
11. ugovor sklopljen na javnoj dražbi
12. predmet ugovora pružanje usluge smještaja koji nije namijenjen stanovanju, pružanje usluge prijevoza robe, usluge najma vozila, usluge isporuke hrane i pića ili usluga vezanih uz slobodno vrijeme, ako je ugovoreno da usluga bude pružena određenog datuma ili u određenom razdoblju
13. predmet ugovora isporuka digitalnog sadržaja koji nije isporučen na tjelesnom mediju ako je ispunjenje ugovora započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će time izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora.